Mire jó a STEP 21 tanóra-diagnózis?
Segít abban, hogy megismerjük és jobban megértsük saját pedagógiai tevékenységünk szakmai és emberi összetevőit:
- feltárja számunkra, hogy tanórai magatartásunk és szakmai tevékenységünk hogyan hat a konkrét iskolai osztály konkrét tanítási órájának milyenségére és minőségére, azon belül is a diákok magatartására és tanulására;
- rámutat arra, hogy milyen magatartásbeli és szakmai komponenseket érdemes megtartanunk, illetve melyeket célszerű korrigálnunk, megváltoztatnunk, lecserélnünk.
A STEP 21 alapú tanóra-diagnózis hozzájárul ahhoz, hogy szakmai munkánkra mint a folyamatos fejlődés, önfejlesztés, innovativitás melegágyára tekintsünk, amely:
- segít beazonosítani, milyen módszertani lehetőségek állnak rendelkezésünkre, melyek illenek vagy állhatnak hozzánk közel;
- javaslatot ad, hogy pedagógusként milyen konkrét kis lépésekkel érdemes elkezdenünk a változást, változtatást.
Összességében: a STEP 21 tanóra-diagnózis visszaadja a hitünket abban, hogy a tanítás – mesterség, amely tanulható, sőt megtanulható!